معرفی کتاب

معرفی کتاب جز از کل

رمان جز از کل

معرفی کتاب جز از کل

استیو تولتز یک نویسنده ی استرالیایی و رمان نویس است که نام اولین رمانش “جز از کل” می باشد. استیو برای نوشتن این رمان حدود 5 سال زحمت کشید. انتشارات چشمه این کتاب را به چاپ رسانده است.نویسنده موضوعاتی مانند خانواده، ملیت، عشق ، زندگی و مرگ را به گونه ای دیگر بیان می کند که باعث تفکر خواننده خواهد شد. ترس از مرگ در این کتاب به خوبی نمایش داده شده است. حسی که همیشه با مارتین وجود داشته است.

داستان دو شخصیت اصلی پسر و پدر دارد که به روایت قصه می پردازند. نام پسر جسپر دین است که در زندان به سر می برد و در حال به تصویر کشیدن قصه ی زندگی خود و پدرش است.

 جز از کل را می توان به طور کلی به چند بخش تقسیم کرد. بخش اول آن درباره ی شنیده های جسپر در باب زندگی پدر و نحوه ی ازدواج به دنیا آمدن خودش می باشد. گفته های جسپر با توجه به خاطراتی است که بقیه برای او بیان کرده اند و دفتر خاطراتی است که از انبار پدرش یافت می کند. جسپر زمانی که در انبار پدرش است، دفتر خاطراتی را در آن جا می بیند که نقاشی مادرش در زمان بارداری نیز در آن وجود دارد.  نقاشی های موجود حال خاصی دارند و در پی راهی ست که بتواند راز آن را بفهمد. این کار را با کمک یک خانم ثروتمند استرالیایی به نام آنوک انجام می دهد و به اروپا سفر می کند.

بخش دوم کتاب از زبان مارتین ، پدر جسپر می باشد. با خواندن بخش دوم خواننده می تواند سوالاتی را که در بخش اول برایش به وجود آمد پاسخ دهد. این امر به جذابیت رمان اضافه می کند. این کتاب پایانی بسیار غیر منتظره دارد که خواننده حتما از آن لذت می برد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *